Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

31.5.06

Farvel Århus

Om et par uger flytter jeg fra Århus. Mit ufrivillige eksil i Smilets By er langt om længe ved at være ovre, og snart vender jeg tilbage til hovedstaden.
Nu har jeg jo godt nok brugt de seneste 10 måneder på at brokke mig over Århus, men ret skal være ret. Der er også gode ting ved byen:

  • Naturen! Der er smukt i og omkring Århus, og luften er dejlig ren.
  • Min lejlighed er perfekt og ligger i et hyggeligt, idyllisk villakvarter.
  • Byen har en dejlig størrelse - rimelig stor men alligevel til at overskue.
  • Man kan købe Danmarks bedste kylling/bacon-sandwich.
  • Byen ligger tæt på Herning.
  • Der kører lyntog fra Århus til København;o)
  • Eh... Ja okay, det var vist det hele;o)
Men hvis nu bare Århus havde indeholdt en god kirke og nogle venner, så var byen og jeg garanteret også endt med at holde mere af hinanden. Men sådan blev det bare ikke. Så nu ender det i stedet med en lykkelig skilsmisse;o)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvad forstår du ved "en god kirke"? Der er jo da både ÅVM og Sankt Pauls og Christianskirken i Århus...

30/8/06 20:47  

Send en kommentar

<< Home