Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

31.1.06

Tegninger

Muhammed-tegning-sagen hænger mig langt ud af halsen. Både fordi den har stået på så længe, og fordi den efter min allerbedste overbevisning er en flodbølge i et glas vand. Men sagen bliver jo desværre bare ved med at rulle sig ud. Boykot, chikane, tabte danske arbejdspladser... Det er en vaskeægte møg-sag.

Og for en gangs skyld har jeg faktisk intet bud på, hvordan den sag skal løses politisk. Jeg plejer ellers nok at have et arsenal af (dum)smarte politiske holdninger, som jeg kan øse ud over enhver begivenhed. Men i den her sag...der aner jeg virkelig ikke, hvad der kan gøres. Ud over at der da vist er nødt til at blive gjort et eller andet...(...)

Så jeg håber meget på, at vores allesammens landsfader Anders F. for første gang nogensinde træder i karakter og viser vejen frem...