Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

20.7.06

Tour de France

Jeg havde virkelig ikke regnet med det. Opstarten til årets Tour de France var jo ét stort dopingshow, og min interesse for løbet kæmpede for livet et sted under frysepunktet. Men i takt med at temperaturen er steget, er det samme sket for min Tour-fascination. Og nu sidder jeg igen klistret til skærmen, når de klatrer op ad bjergene.

Hvor var det stort med Michael Rasmussen i går! Og med Alpe d'Huez! Og med Carlos Sastre! I det hele taget er det faktisk forfriskende, at intet er afgjort her tre dage før Paris.
Selvfølgelig kan begejstringen ikke måle sig med de glade Tour-dage i 1996, hvor jeg var ved at revne af stolthed over at være en Riis fra Herning;o) Intet slår dén Tour-sommer (hvor flere journalister ringede til os for at høre, om vi mon var i familie med Bjarne;o)) - men trods dopingspøgelset lever fascinationen stadig her ti år efter.
Og smadr så hele feltet i morgen, Carlos Sastre!

1 Comments:

Blogger Maltesen said...

Jeg havde ellers lovet mig selv, at jeg ikke ville se touren i år grundet det samme. Det var bare lige indtil feltet ramte de første bjerge og det hele lige pludselig blev ganske spændende - set med danske øjne. Nu regner jeg med, at se det færdigt...

21/7/06 16:31  

Send en kommentar

<< Home