Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

27.8.06

Et liv uden BALL-trøjer

Mens jeg snakkede med nogle af mine køreskole-medkursister, kom jeg pludselig til at tænke på alle de ting, som de ikke har oplevet pga. deres unge alder:

De har aldrig set et sort/hvid-fjernsyn.
De har altid haft mere end én tvkanal at vælge imellem.
De kan ikke huske, dengang Danmark vandt EM i 1992.
De har aldrig prøvet en drejeskive-telefon.
De kan ikke huske, da telefonnumrene i Danmark kun var på 6 cifre.
De har aldrig spillet Bubble Bobble på en slidt Commodore 64.
De har ikke levet i en tid, hvor en BALL-trøje og et par Handball Special var obligatoriske i enhver teenagers garderobe...
...for bare lige at nævne et par af de uoplevede ting;o)


Og jeps, jeg ved godt, at mine forældres generation kan lave en gigantisk liste med ting, som jeg ikke har oplevet pga. min unge alder... ;o)

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh ja, disse svundne tider! :)
Jeg kan ikke huske at vi har haft sort-hvid fjernsyn derhjemme, jeg har vist aldrig haft en Ball trøje.. (jeg var (heller) ikke så smart som teenager), og vi havde ingen commodore 64, men ellers kan jeg huske det hele! :D

28/8/06 08:08  
Blogger Maltesen said...

Jeg havde en ZX Spectrum

28/8/06 18:39  
Blogger Merete said...

Mikael: Jep, jeg blev også helt nostalgisk, da jeg sad og lavede listen:o)
Jeg må i øvrigt tilstå, at jeg også kun havde en brugt BALL-trøje (de var jo hundedyre), men til gengæld havde jeg to par BALL-bukser og selvfølgelig et par Handball Special - det var tider;o)

Maltesen: Den var da sikkert også fin, men i min familie var det kun Commodore 64, som duede;o)

28/8/06 23:18  
Blogger Maltesen said...

Lad mig gætte... det var vel Carsten, der havde den :-)

29/8/06 19:46  
Blogger Merete said...

Jeps, det var det:o) Og vi andre måtte tigge og bede om lov til at låne den en sjælden gang imellem

30/8/06 00:06  
Blogger kirsten said...

Ak ja, gik også rundt i flere hæslige ball-trøjer - havde vist 2-3 af slagsen... og fik også langt om længe sparet sammen til de dyre handball-special. Var det ikke 500-600, de kostede... Og disse sko var meget mere smækre, når der lige var gået lidt tid, og de havde mistet lidt af deres farve... Har vist et billede af blå mandag et sted, hvor klassens piger alle sidder på ræd og række med handball-specials i forskellige blå nuancer - og VE dem, der købte de uoriginale handball-specials... "Snot-Pernille" havde bl.a. også sådant et par - og det gjorde hende ikke populær... Selvom hun vist ikke kunne blive mindre populær...

30/8/06 16:06  
Blogger Merete said...

Hehe, jeg købte mine Handball Special på selve blå mandag - det var en stor dag;o)
Og jo, de kostede 500 kr - afsindigt dyrt for et par fuldstændig almindelige kondisko. Og jeg husker også tydeligt, hvordan vi så ned på den FALSKE udgave;o) (man kunne bl.a. få nogle, hvor der kun var to striber på...det var helt skandaløst!)

30/8/06 21:22  
Blogger Maltesen said...

Jeg aldrig ejet en Ball-trøje og lever et ganske godt liv uden den :-)

30/8/06 22:47  
Anonymous Anonym said...

Mikael og Maltesen: Vi er bare nogle stykker som bevæger os rundt i en sfære hvor modens luner ikke når op! (eller ned...) (Jeg har heller aldrig ejet en BALL-trøje, og Handball Special havde jeg end ikke hørt om...)

1/9/06 20:34  

Send en kommentar

<< Home