Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

7.8.06

Tidsnarkoman

Det er utroligt, så afhængig jeg er af mit ur. Jeg havde godt en anelse om det, men i år er jeg i hvert fald for alvor blevet klar over det. Jeg har nemlig fulgt tre armbåndsure til de evige jagtmarker i år. På de to første ure knækkede urremmen, mens det seneste ikke overlevede en meget våd vandkamp med min nevø;o) Så nu er jeg urløs igen, hvilket jeg på ingen måde kan finde ud af.

Og ja, spejdere og andre friluftsfætre vil sikkert sige, at det er usundt at være så bundet af tiden, men faktum er, at det er bøvlet ikke at have et ur. Og problematisk når man skal nå noget. Så jeg må endnu en gang futte en tur i byen og finde et ur, som forhåbentlig holder lidt længere end dets forgængere på posten.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Siden mit sidste ur gik i stykker for nogle går siden, har jeg ikke haft et. Bruger bare min mobil til at se hvad klokken er. Den har jeg alligevel næsten altid på mig eller i nærheden.

8/8/06 10:45  
Blogger Maltesen said...

På grund af mit arbejde, går jeg altid uden ur, hvilket har bevirket, at jeg har en vis fornemmelse for, hvor lang tid jeg har brugt hos den enkelte klient. Det eneste ur jeg overhovedet har på mig i dagtimerne, er min mobiltelefon.

8/8/06 11:58  
Blogger Merete said...

Mobil-uret er slet ikke nok for mig. F.eks. kan jeg jo ikke hele tiden hive mobilen frem, mens jeg cykler, eller mens jeg kører bil. Og det er altså rart nok at have en fornemmelse af, om der er tre kvarter eller bare 7 minutter tilbage af en køretime;o)

8/8/06 12:37  
Blogger Maltesen said...

Prøv evt. over en uges tid eller to at køre helt uden ur. Efterhånden burde du få en fornemmelse af, hvor lang tid der er igen uden ur på...

8/8/06 14:05  
Anonymous Anonym said...

Måske der er forskel på hvor godt ens indre ur virker? Mit fungerer vist ok.. min fars fungerer fantastisk.. andres fungerer nok mindre perfekt. Så har de jo til gengæld andre egenskaber... som et super indre lommeregner! ;)

8/8/06 23:24  
Blogger Merete said...

Hehe, problemet er løst - nyt ur er indkøbt;o)

9/8/06 02:01  
Blogger Maltesen said...

Doo...

9/8/06 07:44  

Send en kommentar

<< Home