Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

16.12.05

Den barmhjertige bilist

I forgårs var jeg sent om aftenen med min far henne og tanke benzin. Mine forældre bor i Herning, hvor jeg aldrig har set en hjemløs, og derfor blev vi lidt overraskede, da vi kørte hen til tanken og så en ældre herre sidde alene op ad væggen sammen med alle sine pakkenelliker. "Nå, der sidder da en hjemløs..." sagde vi til hinanden, og mens min far tankede bilen, blev jeg siddende på forsædet.

Pludselig var der en ung fyr i nabobilen, som gik hen og hilste på den hjemløse og gav ham nogle penge. Og lidt senere, da den unge fyr var færdig med at tanke bilen, gik han hen til den hjemløse igen og begyndte at snakke med ham. Og da vi kørte væk fra tanken, stod han stadig og snakkede med ham.

Den unge fyr havde en "fisk" siddende bagpå bilen. Det havde vi også, men der var vist ingen tvivl om, hvem der bedst levede op til "fiskens mærke" den aften.