Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

9.9.06

1187 km til Paris

Så langt er der fra mit nye domicil på Amager til min yndlingsby i Europa:o) Det påstår i hvert fald et stort McDonald's-reklameskilt, som hænger 200 meter fra mit kommende hjem.

I går flyttede jeg alle mine ting til København, og i dag er jeg totalt smadret og humper rundt som en 98-årig kvinde. Der var mange trapper op til 2. sal (og endnu længere op til hemsen), når man kun er to til at slæbe. Men tingene kom på plads, og nu er der klar til, at jeg kan flytte ind om et par uger eller fjorten, når jeg har bestået min køreprøve:o)

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Puha, trapper er onde ting. Jeg hjalp med at flytte for en af mine venner op på 5. sal, også på Amager. Det bliver man godt nok smadret af! :)

Kan du bedre lide Paris end kbh? ;)

10/9/06 10:26  
Blogger Merete said...

Uha, godt at mit ikke var til 5. sal...i så fald havde jeg nok haft brug for en rollator for overhovedet at kunne bevæge mig rundt i dag;o)

Og jep, selvom jeg er glad for København, må jeg jo nok tilstå, at Paris slår den rimelig stort;o)

10/9/06 14:50  
Anonymous Anonym said...

Ikke så fedt hvis du var blevet nødt til at gå med rollator. Det er vist lige 50 år for tidligt... ;)

Hmm, jeg har aldrig været i den. København er en skøn by, men Vejle og Skjern er nu heller ikke at foragte! ;)

10/9/06 22:40  
Anonymous Anonym said...

Jeg har kun vaeret i Paris een gang, og det var en stor oplevelse at se Eiffeltaarnet og Montmartre, men det var meget slemt for min allergi at vaere i den forurening. Skjern har jeg aldrig vaeret i.
I oejeblikket befinder jeg mig paa en internetcafe i Australien; det er derfor jeg ikke kan skrive de tre sidste bogstaver i det danske alfabet.

11/9/06 04:04  
Blogger Merete said...

Jeg er enig i, at Vejle er en hyggelig by. Skjern derimod...;o) Og så må Herning i øvrigt selvfølgelig også nævnes blandt verdens bedste byer!

Australien...suk...der er nogle, der kan!

11/9/06 15:35  
Blogger Maltesen said...

Helt ærligt, der findes intet, som kan slå Amager (verdens navle ;-))

Hvis vi skal inddrage jyske byer, vil jeg hellere foreslå Holstebro, der er meget mere hyggelig end Herning...

21/9/06 18:27  
Blogger blup said...

Jeg må indrømme at Paris er fantastisk :) Eiffeltårnet, Mont Martre, Sacre Coeur og alle de skønne ting man kan se i den by :) Le Musee de Louvre :) Triumfbuerne! Jeg synes det er en helt igennem fantastisk by

Men kommer det til jyske byer, vil jeg foreslå Thisted, (Vi har lige fået et storcenter xD) eller Aalborg (Som jeg bare forguder) ;)

Og skulle vi lige have det sidste med, synes jeg også København er ganske interessant, med den lille havfrue :P

27/4/11 09:17  

Send en kommentar

<< Home