Meretes Verden

Meretes tanker om stort, småt, midlertidigt og evigt...

3.9.06

September-blues

Jeg orker ikke at leve i endeløs regn og gråvejr de næste syv måneder.
Jeg hader, at der er edderkopper overalt både indendørs og udendørs lige nu.
Jeg orker ikke igen og igen at svare "nej, ikke endnu, men det kommer jo nok", når velmenende mennesker spørger, om jeg har fundet mig et job.
Jeg magter ikke at høre på ulighedsskabende politikere og vide, at de bestemmer over Danmark.
Jeg gider ikke møde flere piger på min alder, som har været gift de sidste 7 år.
Jeg er så træt af, at min bror bor flere tusinde kilometer væk.
Jeg er så træt af, at Gud ikke langt oftere viser sig og hjælper lidt mere i livet.
Jeg magter ikke at se så mange unge kristne, hvis eneste ambition er at slide på missionshusbænken resten af livet.
Jeg magter ikke, at vi kristne bruger så utrolig meget tid på at diskutere dåbssyn og havemøbler, mens tusindvis af ikke-kristne dør hver dag uden at have kendt Jesus.
Jeg kan slet ikke holde ud at vide, at kristendommen også handler om et helvede.